Miten Treenata Reisiä Kotona

  • Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 21 kesäkuun, 2023 klo 8:50 pm #686

    +

    Miten treenata reisiä kotona

    Miksi treenata reisiä?

    Reisilihakset ovat kehon suurimpia lihaksia, ja niiden vahvistaminen on tärkeää monessa suhteessa. Vahvat reidet auttavat sinua tekemään arkipäivän askareita helpommin, esimerkiksi kävelemään portaita tai kantamaan raskaita tavaroita. Lisäksi vahvat reidet auttavat parantamaan urheilusuorituksia, kuten juoksemista ja hyppäämistä.

    Kotona tehtävät reisilihastreenit

    1. Kyykyt

    Seiso jalat lantion leveydellä ja kyykisty alas, pidä selkä suorana. Kyykkää niin alas, että polvet ovat 90 asteen kulmassa ja nouse takaisin ylös. Toista 12-15 kertaa.

    2. Pohkeiden kohotus

    Seiso tasaisella pinnalla ja nosta kantapäät ylös niin korkealle kuin pystyt. Laske kantapäät takaisin alas ja toista 12-15 kertaa.

    3. Askelkyykyt

    Seiso suorassa ja ota askel eteenpäin. Taivuta etummaisen jalan polvea niin, että se on 90 asteen kulmassa ja polvi ei ylitä varpaita. Nouse takaisin ylös ja toista liike toiselle puolelle. Toista 12-15 kertaa molemmille puolille.

    4. Pakaran nostot

    Makaa selälläsi ja taivuta polvet niin, että jalkapohjat ovat lattiassa. Nosta lantiota ylöspäin, kunnes kehosi on linjassa polvien kanssa. Pidä asentoa hetki ja laske sitten hitaasti alas. Toista 12-15 kertaa.

    Vinkkejä tehokkaaseen reisilihastreeniin

    1. Aloita kevyesti ja lisää vastusta pikkuhiljaa. Vältä aloittamasta liian rankalla treenillä, joka saattaa aiheuttaa loukkaantumisen.

    2. Keskity oikeaan tekniikkaan. Oikea tekniikka ei ainoastaan vähennä loukkaantumisriskiä, mutta myös varmistaa tehokkaan treenin.

    3. Varioidu liikkeissä. Reisilihaksille on monia erilaisia liikkeitä, joten variaation avulla voit tehdä treenistä mielenkiintoisemman ja tehokkaamman.

    4. Lepo on yhtä tärkeää kuin treenaaminen. Anna lihasten levätä riittävästi treenien välissä.

    Johtopäätös

    Kotona treenaaminen on helppo ja kätevä tapa vahvistaa reisilihaksia. Kokeile edellä mainittuja liikkeitä ja muista pitää huolta oikeasta tekniikasta, varioidusta treenistä ja riittävästä levosta. Saavutat vahvemmat reidet ja paremman terveyden!
    **

  • Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.