Miten Minusta Tuli Minä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
+
Miten Minusta Tuli Minä
Elämänkaareni on ollut täynnä ylä- ja alamäkiä, mutta jokainen kokemus on vaikuttanut siihen, millainen ihminen olen tänään. Olen syntynyt ja kasvanut Suomessa, ja tässä artikkelissa jaan teille tarinan siitä, miten minusta tuli minä.
Nuoruusvuoteni olivat täynnä etsimistä ja löytämistä. Halusin löytää paikkani maailmassa ja selvittää, kuka olen. Kouluvuosina minusta tuntui usein, että minun täytyi sopeutua muiden ihmisten odotuksiin ja miellyttää muita ollakseni hyväksytty. Mutta sydämessäni tiesin, että halusin tehdä asioita omalla tavallani ja löytää oma ääneni.
Opiskeluaikojen jälkeen aloin työskennellä, mikä opetti minulle paljon vastuusta ja itsenäisyydestä. Ensimmäinen työpaikkani oli kuitenkin haastava ja tuntui, että minun oli vaikea päästä ylös aamuisin tehdäkseni töitä. Pian kuitenkin tajusin, että minulla oli mahdollisuus valita toisin ja päättää omasta elämästäni. Aloin kehittää itseäni ja opiskella lisää asioita, joista olin kiinnostunut. Tämä rohkaisi minua tekemään vaikeita päätöksiä ja asettamaan omia tavoitteita.
Erityisen merkittävä vuosi minulle oli, kunmenetin läheisen henkilön. Suru ja menetys vahvistivat minussa halun rakentaa hyvä elämä ja tehdä asioita, joita rakastan. Aloin matkustaa maailmalla, opiskella uusia taitoja ja tapasin uusia ihmisiä. Huomasin olevani elossa ja että maailmassa on niin paljon upeita asioita, joita voimme kokea.
Tämän kokemuksen kautta huomasin myös, että elämä on liian lyhyt tehdäksemme asioita vain muiden odotusten mukaan. Aloin tehdä asioita, joita rakastan, ja aloin uskoa, että minulla oli merkitys tässä maailmassa.
Nykyään olen tyytyväinen elämääni ja siihen, kuinka olen kasvanut henkilönä. Olen yrittäjä, ja teen työtä, joka antaa minulle mahdollisuuden auttaa muita ja luoda merkityksellisiä asioita. Olen ylpeä siitä, että olen löytänyt oman ääneni ja elän elämääni omien arvojeni mukaisesti.
Tärkeimmät opit, jotka haluan jakaa teille tästä matkastani ovat:
1. Sinulla on mahdollisuus valita. Voit valita, millaista elämää haluat.
2. Elämä on lyhyt. Aika kuluu nopeasti, joten tee juuri niitä asioita, joita rakastat.
3. Kuuntele itseäsi. Sinulla on oma äänesi, oma intohimosi, joka ohjaa sinua oikeaan suuntaan.
4. Uskalla olla epävarma. Kaikki tietävät epävarmuuden tunteen. Sen kanssa on kuitenkin tärkeää oppia elämään, sillä vain siten voit kasvaa henkilönä ja kehittää itseäsi.
5. Uskalla tehdä päätöksiä. Päätöksenteko voi olla pelottavaa ja vaikeaa, mutta se on elämässä välttämätöntä. Tee rohkeasti omia päätöksiä, sillä vain siten voit liikkua eteenpäin.
Kuten näette, elämä ei ole aina helppoa tai yksinkertaista. Se on matka, joka vaatii rohkeutta, uskallusta ja luottamusta itseensä. Olen kiitollinen siitä, että olen löytänyt oman polkuni ja että olen tänään iloinen ja tyytyväinen ihmisenä.
Toivon, että teille kaikille löytyy oma polkunne ja että löydätte oman äänenne, joka auttaa teitä tekemään merkityksellisiä tekoja elämässä.
** -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.