Miten Leikkaan Itse Hiukseni

• Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 21 kesäkuun, 2023 klo 8:50 pm #6121

+

Miten leikkaan itse hiukseni?

Oletko kyllästynyt maksamaan kampaajalle kalliita hintoja hiustesi leikkauksesta? Hyvä uutinen, koska voit oppia leikkaamaan hiuksesi itse kotona. Seuraavassa on muutamia vinkkejä ja temppuja, joiden avulla voit tehdä leikkauksesi onnistuneesti.

Valitse sopiva sakset

Ensin on tärkeää valita oikeanlaiset sakset. Älä käytä tavallisia sakset, joita käytät paperin leikkaamiseen, sillä ne voivat vaurioittaa hiustesi latvoja. Suosittelemme hankkimaan kampaajasakset – laadukkaat sakset, joilla on terävät terät ja jotka on valmistettu korkealaatuisista materiaaleista. Hyvälaatuiset sakset maksavat usein enemmän, mutta ne ovat hyvä sijoitus pitkällä aikavälillä.

Pese ja kuivaa hiukset

Seuraava askel on pestä hiukset ja kuivata ne hyvin. Kun hiukset ovat märät, on vaikea leikata niitä tarkasti. Kuivaa hiukset varovasti pyyhkeellä ja anna niiden kuivua sen jälkeen hiustenkuivaajalla, jos haluat. Hiussäikeiden on oltava täysin kuivia, ennen kuin aloitat leikkaamisen.

Etsi inspiraatiota

Etsi internetistä inspiraatiota, jotta tiedät minkälaista tyyliä haluat. Tämä auttaa sinua päättämään, kuinka paljon hiuksia haluat leikata. Älä kuitenkaan yritä leikata liikaa kerrallaan. On parempi leikata hiuksia vähän kerrallaan, ettei tule leikattua liikaa kerralla.

Leikkaa pituudesta

Leikkaa hiuksia vähän kerrallaan, aloittamalla pituudesta. Ota yksi hiussäie kerrallaan ja leikkaa se tasaiseksi haluamaasi pituuteen. Käytä sakset varovasti ja leikkaa hitaasti, jotta et vaurioita hiustesi latvoja.

Ohenna hiuksia

Jos haluat ohentaa hiuksiasi, valitse pienemmät sakset ja käytä niitä varovasti hiussäikeen keskellä. Älä ohenna hiuksiasi liikaa, sillä se voi vaikuttaa hiusmuotoiluun. Ole varovainen ohentaessasi hiuksiasi, sillä se vaikuttaa suoraan hiusten määrään ja paksuuteen.

Leikkaa otsahiukset

Jos haluat leikata otsahiukset, ota ne varovasti kiinni sormiesi välissä. Leikkaa hiukset vaakasuoraan, aloittaen hiusten keskeltä ja leikaten ne molemmilta puolilta samalla pituudella. Otsahiukset ovat yksi vaikeimmista osista leikata itse, joten ole varovainen ja kärsivällinen.

Puhdista sakset

Leikkaamisen jälkeen puhdista sakset. Voit tehdä tämän pyyhkimällä ne desinfiointiaineella ja kuivata ne paperipyyhkeellä. Puhdistettuasi sakset säilytä ne turvallisessa paikassa, jotta ne pysyvät puhtaina.

Lopuksi

Hiusten leikkaaminen itse voi olla haastavaa, mutta se on mahdollista. Kun olet päässyt käsiksi leikkaamisen saloihin, voit säästää paljon rahaa ja aikaa kampaajakäynneiltä. Muista käyttää hyviä sakset ja leikata hitaasti, jotta vältät hiustesi latvojen vaurioittamisen. Jos et ole varma alussa, pyydä jonkun auttamaan sinua. Yhdessä voitte saavuttaa upean hiustyylin.
    **

• Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.