Mitä Tapahtui Joulupukille Dvd

• Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 21 kesäkuun, 2023 klo 8:59 pm #4626

+

Mitä Tapahtui Joulupukille DVD:lle? – Yksilön kertomus

Joulupukki on monelle suomalaiselle tuttu hahmo, joka ilmestyy joulunaikaan jakamaan lahjoja lapsille ympäri maailmaa. Vuonna 2010 Joulupukkiin kohdistui kuitenkin epäonninen tapaus, joka liittyi Joulupukin omistamaan DVD:hen, nimeltään Mitä tapahtui Joulupukille. Haluan kertoa tässä artikkelissa omasta kokemuksestani ja siitä, mitä tapahtui Joulupukille DVD:lle.

Olin joulun alla vuonna 2010 käymässä äitini luona, kun sain tämän DVD:n häneltä lahjaksi. Äitini kertoi ostaneensa sen lahjaksi minulle, koska muisti miten paljon pidin kyseisestä animaatiosta lapsena. Olin innoissani saatuani tämän lahjan ja päätin katsella sen saman tien.

Ensimmäiset muutamat minuutit katseltuani huomasin, että jotain oli vialla. DVD alkoi nykiä ja hetken kuluttua pysähtyi kokonaan. Kokeilin puhdistaa DVD:n ja yritin käyttää sitä uudelleen, mutta tilanne ei parantunut. Yritin soittaa Joulupukin pajaan, joka oli DVD:llä mainittu yhteysnumero, mutta paja ei vastannut. Yritin myös etsiä tietoa internetistä, mutta en löytänyt mitään vinkkiä siitä, miten voisin ratkaista ongelman.

Kerran katselukokemukseni kanssa ongelmia havaittuani olin pettynyt, että olin saanut viallisen DVD:n lahjaksi. Äitini oli käyttänyt rahaa tämän hankkimiseen ja viallisena DVD oli turha. Aloin tutkimaan, onko tätä samaa ongelmaa kohdannut muita ihmisiä, jotka olivat ostaneet DVD:n. Huomasin, että meitä oli itse asiassa paljon. Monet jaksoivat raportoida samaa ongelmaa useille tahoille; valmistajalle, myyjille, mediassa ja palautteena erilaisilla nettifoorumeilla.

Yrityksen, joka oli vastuussa DVD:n valmistuksesta, teki lopulta virallisen tiedottamisen asiasta. He väittivät, että DVD:tä oli viallinen painos, joka oli päässyt ulkopuolisen alihankkijan kautta kiertoon ennen lopullista toimitusta. Yritys pahoitteli tapahtunutta ja luvattiin vaihtaa kaikki vialliset DVD:t.

Myös minulle tarjotaan nyt vaihtomahdollisuutta, mutta päätin pitää DVD:n, jonka äitini oli minulle lahjaksi antanut. Minulle DVD merkitsee enemmän kuin sen virheet, koska se muistuttaa minua lapsuudestani.

Joulupukin DVD:n välityksellä koettu vaikea ajanjakso osoitti, että on tärkeää, että yritykset ovat vastuussa tuotteiden laadusta ja että asiakkaat ovat tietoisia oikeuksistaan, jotta he voivat vaatia vastuuhenkilöille korvausta, kun tuotteet eivät ole toivotunlaisia.

Kaiken kaikkiaan joululahja, josta en olisi koskaan osannut odottaa niin paljon, muuttui nopeasti pettymykseksi, mutta joulun tunnelman kuitenkin voitti, ja jatkui tammikuuta odotellessa.
    **

• Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.