Mitä Kirjoittaa Saatekirjeeseen

• Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 21 kesäkuun, 2023 klo 8:58 pm #6119

+

Mitä kirjoittaa saatekirjeeseen?

Saatekirje on tärkeä osa työnhakuprosessia. Se on mahdollisuutesi vakuuttaa potentiaalinen työnantaja siitä, miksi juuri sinä olet sopiva henkilö kyseiseen työtehtävään. Tässä artikkelissa käydään läpi, mitä saatekirjeeseen kannattaa kirjoittaa, jotta se erottuu positiivisesti muiden hakijoiden kirjeistä.

1. Aloita henkilökohtaisella tervehdyksellä

Aloita saatekirje henkilökohtaisella tervehdyksellä. Käytä potentiaalisen työnantajan nimeä ja osoita, että olet tehnyt taustatyötä yrityksestä. Esimerkki: ”Arvoisa Herra/Mrs. X, olen iloinen voidessani hakea XYZ-yrityksen avointa työpaikkaa.”

2. Kerro, miten löysit ilmoituksen

Kerro, mistä löysit avoimen työpaikkailmoituksen. Tämä osoittaa, että olet kiinnostunut yrityksestä ja tehtävästä, eikä hakemuksesi ole pelkästään massahakemus. Esimerkki: ”Löysin ilmoituksen XYZ-yrityksen verkkosivuilta ja uskon, että minulla on tarvittavat taidot ja kokemus täyttääkseni tehtävän vaatimukset.”

3. Korosta osaamistasi ja kokemustasi

Korosta työkokemustasi ja osaamistasi, joilla olet vahvimmillasi ja joilla voit tuoda lisäarvoa yritykselle. Muista, että tämä on tilaisuutesi myydä itsesi potentiaaliselle työnantajalle. Esimerkki: ”Minulla on neljän vuoden kokemus myynnin alalta ja olen erikoistunut B2B-asiakkaiden kanssa työskentelyyn. Olen myös erittäin tarkka yksityiskohdissa ja pidän tiukatkin aikataulut.”

4. Kerro, miksi olet kiinnostunut tehtävästä

Kerro, miksi olet kiinnostunut kyseisestä työtehtävästä ja mitä voit tarjota yritykselle. Tämä osoittaa, että olet motivoitunut ja pystyt näkemään itsesi tehtävässä pitkällä aikavälillä. Esimerkki: ”Olen aina ollut kiinnostunut markkinoinnista ja uskon, että minulla olisi tarvittava osaaminen ja intohimo tehdä tämän työn erittäin hyvin. Haluan auttaa yritystäsi kasvamaan ja menestymään.”

5. Päätä kirje kiitoksella

Päätä saatekirje kiitoksella potentiaaliselle työnantajalle siitä, että hän on käyttänyt aikaansa lukemalla hakemuksesi. Muista myös antaa yhteystietosi mahdollisen haastattelukutsun varalta. Esimerkki: ”Kiitos, että käytit aikaasi lukemalla hakemukseni. Odotan innolla mahdollisuutta keskustella kanssasi lisää siitä, miten voisin olla arvokas osa tiimiänne. Parhain terveisin, [nimesi]”

Yhteenvetona, saatekirjeen tavoitteena on vakuuttaa potentiaalinen työnantaja siitä, että olet sopiva henkilö kyseiseen tehtävään. Kirjoita tervehdys henkilökohtaisesti, kerro, miten löysit ilmoituksen, korosta osaamistasi ja kokemustasi, kerro, miksi olet kiinnostunut tehtävästä ja päätä kirje kiitokseen ja yhteystietoihin. Näiden vinkkien avulla pystyt kirjoittamaan saatekirjeen, joka erottuu positiivisesti muista hakemuksista. Onnea työnhakuun!
    **

• Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.