Mitä Kirjoittaa Hautajais Korttiin

• Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 21 kesäkuun, 2023 klo 8:58 pm #3338

+

Mitä Kirjoittaa Hautajais Korttiin?

Hautajaisten aikana on tärkeää osoittaa myötätuntoa ja lohdutusta perheelle ja läheisille. Yksi tapa osoittaa tätä on lähettää hautajaiskortti. Hautajaiskortti on pieni ele, mutta sillä voi olla suuri merkitys surevan läheisen elämässä. Mutta mitä kirjoittaa hautajaiskorttiin? Tässä muutamia vinkkejä.

Aloituksesta ja myötätunnosta

Aloita kortti ilmaisemalla surusi ja myötätuntosi. Tämä voi olla lyhyt ja ytimekäs lause, kuten ”Olen syvästi pahoillani menetyksestänne” tai ”Olen niin surullinen kuullessani tästä uutisesta”. Tärkeintä on, että sanot jotain, joka ilmaisee aidon myötätunnon.

Henkilökohtaiset muistot ja jakaminen

Jos tunsit vainajan henkilökohtaisesti, voit jakaa muistoja tai kokemuksia, jotka teit yhdessä. Tämä voi olla jotain sellaista kuin ”Muistan todella kun vietimme aikaa yhdessä viime kesänä ja nauroimme niin paljon.” Tämä ei vain muistuta perhettä ja läheisiä siitä, että vainaja oli tärkeä, vaan antaa myös heille jotain positiivista ajateltavaa.

Lohtua ja tukemista

Hautajaiskortti on myös hyvä tilaisuus tarjota lohtua ja tukemista surevien läheisten ja perheenjäsenten elämässä. Voit kirjoittaa jotain sellaista kuin ”Jos tarvitsette apua tai tukea, olen täällä teitä varten” tai ”Ajattelen teitä usein, ja olen valmiina auttamaan, jos tarvitsette.”

Uskonnolliset viestit

Jos olet uskonnollinen, voit sisällyttää korttiin henkilökohtaisen rukouksen tai uskonnollisen viestin, joka voi tarjota lohtua ja toivoa sureville. Jotain sellaista kuin ”Toivon, että löydätte lohtua uskossa ja Jumalan rakkaudessa” tai ”Vainaja on siirtynyt parempaan paikkaan, mutta hänen muistonsa elää meidän sydämissämme.”

Lopetus ja allekirjoitus

Lopeta kortti kauniisti ja toivoen parasta perheelle ja läheisille. Voit kirjoittaa jotain sellaista kuin ”Toivon, että löydätte rauhan ja lohdun tänä vaikeana aikana” tai ”Toivon, että vainajan muisto elää teidän sydämissänne ikuisesti.” Lopuksi, allekirjoita kortti nimesi kera.

Päätelmä

Hautajaiskortti on pieni ele, joka voi tuoda paljon lohtua ja toivoa sureville läheisille ja perheenjäsenille. Sen sisältö riippuu siitä, kuinka hyvin tunsit vainajan, mutta tärkeintä on ilmaista myötätuntoa ja tukea. Muistathan myös, että jotkut saattavat tarvita pidemmän ajan kerätäkseen voimiaan lukeakseen kortit, joten voit lähettää kortin myös myöhemmin.
    **

• Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.