Mitä Evääksi Töihin

  • Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • 21 kesäkuun, 2023 klo 8:55 pm #6151

    +

    Mitä Evääksi Töihin?

    Terveyden ja Hyvinvoinnin Viljasta Ammennusta

    Suomalaiset ovat kansakuntana perinteisesti pitäneet ravinnon terveellisyyttä ja laadukkuutta erittäin tärkeänä. Työssäkäyvien ihmisten kehoon ja mielialaan vaikuttavat ravinnolliset seikat ovat avainasemassa jaksamisen ja tuottavuuden kannalta. Onneksi pienillä eväspäätöksillä voi edistää omaa hyvinvointiaan ja sitä kautta jaksamista työpaikalla.

    Viljatuotteiden käyttö kannattaa suosia, sillä ne sisältävät terveellisiä hiilihydraatteja, runsaasti kuituja, vitamiineja ja hivenaineita. Välipalaksi sopii esimerkiksi ruisleipä, jonka päälle vaihtelun vuoksi laitetaan mallasleipäviipaleen ohut siivu juustoa, jonka alle pilkotaan reilusti tuoretta paprikaa. Näin välipalaan saa piristävää kirpeyttä ja vihreän värin tuomaa lisämakua. Myös pientä makeanhimoa saa tyydytettyä esimerkiksi kaurapuurosta raakakaakaonibseillä höystettynä tai banaanin kaverina nautittavalla itsetehdyllä pähkinä- tai mantelivoilla.

    Piknik- evääksi tarinat sekä tärkeät valinnat

    Eväiden nauttiminen kesäauringossa piknik-viltin päällä tekee lounastunnista erityisen mukavan. Erilaisten keittojen, salaattejen ja leipien lisäksi kannattaa kuitenkin huolehtia siitä, että eväissä on oikeaa ravintoainekoostumusta. Proteiinin ja kasvisten suhde voi olla haastavampi toteuttaa piknik-eväitä valmistellessa, mutta kasvisruoan ihana monimuotoisuus antaa mahdollisuuden mielenkiintoisiin makuyhdistelmiin. Ravitsevia ja maistuvia piknik-eväitä ovat esimerkiksi linssi- tai kikhernetahnapohjaiset dipit, kana-avokadosalaatit basilikavinegretillä tai paahdetut kasvisröstit raikkaan jogurttikastikkeen kanssa.

    Evästä matkalla- Mikä on paras vaihtoehto?

    Matkalla kuluttajan ravintovalinnat jäävät usein automarkettien tai huoltoasemien vitriineihin, mutta herkulliset ja terveelliset välipalat saa helposti mukaan myös matkaeväälaukkuun. Pienet banaani- tai pähkinäpussit, hedelmäsmoothiet, raejuustoannokset tai marja-kaurapuurot ovat käteviä valintoja, jotka sopivat hyvin myös nopeatempoiselle reissajalle. Fiksu kuluttaja huomaa kuitenkin myös erilaisten dumppausten, eli jättimäisten alekorien ja hillittömän järkevästi hinnoitellun karkin, vaikutuksen.

    Yhdessä koostetaan terveelliset eväät, jotka tuovat hyvää oloa koko päivän. Eväissä on huolehdittu oikeasta proteiinin, hiilihydraattien ja rasvan suhteesta. Hyvin koostetut eväät ovat terveytemme kannalta erittäin tärkeitä, sekä tuovat energiaa ja hyvää oloa koko työpäiväksi.
    **

  • Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään vastataksesi tähän aiheeseen.